Leczenie osteopatyczne jest doskonałą formą pomocy przyszłej mamie i jest bezpieczne u kobiet w ciąży wysokiego ryzyka.

Ciało kobiety w ciąży zmienia się w harmonii wraz ze zmianami w ciele dziecka. Zmiany budowy dziecka powodują zmiany ułożenia narządów wewnętrznych kobiety. Zmianom ulega gospodarka hormonalna, praca układu nerwowego i układu immunologicznego. To wszystko może powodować ból, dyskomfort, nudności lub wahania nastroju. Delikatne techniki osteopatyczne stosowane w trakcie ciąży mogą pomóc zniwelować te dolegliwości.

Osteopatia stosowana w czasie ciąży może ułatwić proces porodu naturalnego lub zlikwidować dyskomfort po porodzie przez cięcie cesarskie. Terapia osteopatyczna w trakcie ciąży wspomaga uzyskanie odpowiedniej pozycji dziecka w kanale rodnym. Dzięki temu poród ma większe szanse na odbycie się w terminie.

Leczenie osteopatyczne może wpłynąć na prawidłowe ustawienie kości miednicy (zniesienie dolegliwości bólowych w czasie porodu), skrócenie czasu porodu, zmniejszenie ilości komplikacji, może zlikwidować bóle kręgosłupa i głowy, oraz wahania nastrojów i tkliwość piersi. Wpływa na poprawę jakości oddychania i snu.

Przykładowe wskazania do leczenia osteopatycznego kobiet w ciąży:

• zespoły bólowe
  • profilaktyka okołoporodowa
  • leczenie poporodowe np. blizny, zrosty
  • problemy z laktacją
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej
  • nerwobóle
  • depresja poporodowa
  • zaburzenia krążenia krwi (żylaki)
  • zaburzenia krążenia układu limfatycznego (obrzęki)